Την εγγραφή των αρχαίων γλωσσών στον κατάλογο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco ζήτησε πρόσφατα η γαλλική ένωση Human-Hist , κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της "Β΄ Διεθνούς Συνάντησης των αρχαίων γλωσσών", που διεξάγεται στο Οτέν της Γαλλίας, το αρχαίο Augustodunum, όπου τα λατινικά και τα αρχαία ελληνικά διδάσκονται στην πόλη αυτή αδιαλείπτως εδώ και 2.000 χρόνια!
Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν 80 ερευνητές και πανεπιστημιακοί από τη Γαλλία και άλλες χώρες. Οι συζητήσεις σε κάποια από τα στρογγυλά τραπέζια γίνονταν στα λατινικά ή τα αρχαία ελληνικά.
"Θεωρήσαμε απαραίτητο να διαφυλάξουμε τη διδασκαλία των λατινικών και των (αρχαίων) ελληνικών, που είναι οι βάσεις της γαλλικής γλώσσας και της ευρωπαϊκής ιστορίας", εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο καθηγητής αρχαιολογίας Βενσάν Μερκενμπρέκ, ο πρόεδρος της ένωσης Human-Hist.
"Είναι επίσης μια ευκαιρία να δείξουμε στο κοινό τη σπουδαιότητα και την ικμάδα των αρχαίων γλωσσών", πρόσθεσε ο Μερκενμπρέκ.
Στο συνέδριο έδωσε το παρών, και ο υπουργός Εθνικής Παιδείας Ζαν-Μισέλ Μπλανκέ ο οποίος χαρακτήρισε το μανιφέστο της Human-Hist "εμβληματικό και ουσιώδες" για την υπεράσπιση των αρχαίων γλωσσών που είναι "το ζωντανό σφρίγος της δικής μας γλώσσας".
"Τα ελληνικά και τα λατινικά δεν είναι ούτε απαρχαιωμένες, ούτε ελιτιστικές (γλώσσες) και πρέπει να τις προωθήσουμε", πρόσθεσε ο υπουργός, εκφράζοντας την υποστήριξή του στους διδάσκοντες οι οποίοι "μεταλαμπαδεύουν αξίες".
Αυτά όταν στην Ελλάδα σύμφωνα με δηλώσεις του κου Μπαμπινιώτη, υποβαθμίζεται βαθμηδόν με αποφάσεις τού υπουργείου Παιδείας η διδασκαλία τού αρχαίου ελληνικού λόγου και εξοβελίζονται από το σχολείο τα Λατινικά και για τις ανθρωπιστικές ακόμη σχολές.
Αν ξαναδιδαχθούν τα Αρχαία Ελληνικά στα σχολεία της Ευρώπης, όπου έχουν περιοριστεί στο ελάχιστον, θα προκύψουν δύο ευεργετικά αποτελέσματα:
Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν 80 ερευνητές και πανεπιστημιακοί από τη Γαλλία και άλλες χώρες. Οι συζητήσεις σε κάποια από τα στρογγυλά τραπέζια γίνονταν στα λατινικά ή τα αρχαία ελληνικά.
"Θεωρήσαμε απαραίτητο να διαφυλάξουμε τη διδασκαλία των λατινικών και των (αρχαίων) ελληνικών, που είναι οι βάσεις της γαλλικής γλώσσας και της ευρωπαϊκής ιστορίας", εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο καθηγητής αρχαιολογίας Βενσάν Μερκενμπρέκ, ο πρόεδρος της ένωσης Human-Hist.
"Είναι επίσης μια ευκαιρία να δείξουμε στο κοινό τη σπουδαιότητα και την ικμάδα των αρχαίων γλωσσών", πρόσθεσε ο Μερκενμπρέκ.
Στο συνέδριο έδωσε το παρών, και ο υπουργός Εθνικής Παιδείας Ζαν-Μισέλ Μπλανκέ ο οποίος χαρακτήρισε το μανιφέστο της Human-Hist "εμβληματικό και ουσιώδες" για την υπεράσπιση των αρχαίων γλωσσών που είναι "το ζωντανό σφρίγος της δικής μας γλώσσας".
"Τα ελληνικά και τα λατινικά δεν είναι ούτε απαρχαιωμένες, ούτε ελιτιστικές (γλώσσες) και πρέπει να τις προωθήσουμε", πρόσθεσε ο υπουργός, εκφράζοντας την υποστήριξή του στους διδάσκοντες οι οποίοι "μεταλαμπαδεύουν αξίες".
Αυτά όταν στην Ελλάδα σύμφωνα με δηλώσεις του κου Μπαμπινιώτη, υποβαθμίζεται βαθμηδόν με αποφάσεις τού υπουργείου Παιδείας η διδασκαλία τού αρχαίου ελληνικού λόγου και εξοβελίζονται από το σχολείο τα Λατινικά και για τις ανθρωπιστικές ακόμη σχολές.
Αν ξαναδιδαχθούν τα Αρχαία Ελληνικά στα σχολεία της Ευρώπης, όπου έχουν περιοριστεί στο ελάχιστον, θα προκύψουν δύο ευεργετικά αποτελέσματα:
α) θα είναι ισχυρό κίνητρο για νέους ανά την Ευρώπη να σπουδάζουν και πάλι τα Αρχαία Ελληνικά (αφού θα υπάρχει επαγγελματική διέξοδος) με αποτέλεσμα να ξανανοίξουν έδρες αρχαιοελληνικών σπουδών στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια που τώρα έχουν αποδεκατιστεί∙
β) θα βοηθήσουν σταδιακά στην αλλαγή τής εικόνας τής Ελλάδος στο εξωτερικό η οποία έχει τρωθεί βαθύτατα τόσο από την άγνοια των σύγχρονων Ευρωπαίων για το τι προσέφεραν οι Ελληνες διανοητές και τα ελληνικά κείμενα στον ευρωπαϊκό πολιτισμό (παλαιότερα γνώριζαν τον πολιτισμό μας στα σχολεία τους μέσω τής διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και θαύμαζαν τους Ελληνες) όσο και από την ανυποληψία στην οποία περιεπέσαμε με τη βαθιά οικονομική κρίση η οποία ενίσχυσε την τελευταία δεκαετία κακόβουλες εκτιμήσεις περί αναξιότητας και ανικανότητας των Ελλήνων.