Σελίδες

H ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ...ΩΣ ΜΟΧΛΟΣ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


H ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ...ΩΣ ΜΟΧΛΟΣ  ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τούτες οι ώρες είναι κρίσιμες! Κυριολεκτικά, μπαίνει στην «κλίνη του Προκρούστη» το ίδιο το δικαίωμα μας στη δουλειά, το δικαίωμά μας να είμαστε εργαζόμενοι. Η κυβέρνηση του μαύρου μετώπου-Τρόικα-αστικό κράτος, σχεδιάζουν 150 χιλιάδες απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το 2014. Μοχλός για την υλοποίηση του παραπάνω μέτρου είναι η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Αφού η εργασιακή εφεδρεία «απέτυχε», όπως λένε, τώρα επανέρχονται και σχεδιάζουν απολύσεις μέσω της αξιολόγησης σε όλο το Δημόσιο Τομέα, με γραπτές εξετάσεις και προφορική συνέντευξη. (βλ. εξαγγελίες Ρέππα).
Την ίδια γραμμή υπερασπίζεται και η Υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου που δήλωσε ότι: «Να αξιολογηθούν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, όσοι έχουν τα προσόντα, την πρόθεση και την προσφορά, να παραμείνουν ή να μετακινηθούν σε άλλους χώρους όπου τους χρειάζεται το Δημόσιο. Όσοι δεν τα έχουν αυτά, να απολυθούν όπως και γίνεται και στον ιδιωτικό τομέα» (23/1/2012). Ανακοίνωσε επίσης, ότι η αξιολόγηση θα ισχύσει και στους εκπαιδευτικούς, μέτρο που: οδηγεί σε απολύσεις-συνδέεται με την βαθμολογική εξέλιξη και άρα με το μισθό των εκπαιδευτικών!
Μάλιστα, δήλωσε ότι «φέτος θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά, γιατί όσοι καθηγητές και δάσκαλοι δεν συμμετέχουν δεν θα μπορούν να έχουν καμιά εξέλιξη» (εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 24/12/2011). Την προώθηση της αξιολόγησης είχε ανακοινώσει και σε συνάντηση με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (9/1/2012).
Τι σημαίνει «άξιος» εκπαιδευτικός για την κυβέρνηση; ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΑΠ' ΟΛΟΥΣ: Η αξιολόγησή τους δεν έχει καμιά σχέση με τη λαϊκή ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά. Δεν έχει καμιά σχέση με την ανάγκη για ένα ενιαίο σχολείο, βασικό, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν. Δεν θέλουν ούτε έναν τέτοιο εκπαιδευτικό, ούτε ένα τέτοιο σχολείο. Θέλουν απολύσεις, «σχολείο ΑΕ» και το δάσκαλο σκυφτό.
Καλούμε τους Σχολικούς Σύμβουλους και τους Διευθυντές να μην υλοποιήσουν την αξιολόγηση, γιατί ουσιαστικά θα γίνουν "ΕΧΘΡΟΙ" ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ- ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ.
 Καμιά απόλυση- Καμιά«αξιολόγηση» -Καμιά κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων. Καμιά κατάργηση - συγχώνευση σχολικής μονάδας. Καμιά οργανική θέση χαμένη, όλοι οι εκπαιδευτικοί με οργανική θέση. Όχι στο νέο σχολείο της αγοράς και στις καταργήσεις μαθημάτων.
Συνάδελφοι, Όλο το προηγούμενο διάστημα έχουν δημιουργηθεί λανθασμένες αντιλήψεις στην κοινωνία αλλά και στους εκπαιδευτικούς, σε σχέση με την αξιολόγηση, που πατάνε σε υπαρκτά προβλήματα της εκπαίδευσης (αδιαφορία εκπαιδευτικών - μαθητών, ιδιαίτερα μαθήματα εκπαιδευτικών, άθλια υλικοτεχνική υποδομή κλπ). Ας δούμε όμως τι εννοεί το Υπουργείο Παιδείας «αξιολόγηση» μέσα από τα κείμενά του:
«Εφαρμογή καινοτομιών». Σημασία πια δεν έχει αν κάνεις καλό μάθημα, αλλά αν εφαρμόζεις «πρωτοποριακές» ιδέες που τους έχει επιβάλλει η αγορά εργασίας.  «Ανάπτυξη κοινωνικών δραστηριοτήτων». Σημασία για τη λειτουργία του σχολείου θα έχει πια ο καθοδηγούμενος εθελοντισμός κι η σύνδεση με την «τοπική αγορά» και τις ανάγκες της. «Κατανομή εσόδων ανά κατηγορία πηγών και προβλεπόμενης δαπάνης». Τα κείμενα του υπουργείου Παιδείας αναρωτιώνται: «Ο δήμος υποστηρίζει οικονομικά το σχολείο; Ο Σύλλογος Γονέων ενισχύει οικονομικά το σχολείο;»  Βάλτε τώρα δίπλα σ' αυτά τον Καλλικράτη και το πέρασμα των σχολείων στους δήμους. Βάλτε τα 30άρια τμήματα και το πάγωμα των διορισμών εκπαιδευτικών και θα έχετε μια εικόνα του νέου σχολείου: Συμπτύξεις τμημάτων, συγχωνεύσεις σχολείων και απολύσεις (αφού θα έχουν καταργηθεί οι οργανικές θέσεις). Σχολείο παρόμοιο με τους παιδικούς σταθμούς, όπως τους κατάντησε ο «Καποδίστριας» και το πέρασμά τους στους δήμους: Υπέρογκα τροφεία και δίδακτρα. Ελαστικές εργασιακές σχέσεις και άρση της όποιας μονιμότητας. «Αναλυτική παρουσίαση των επιδόσεων των μαθητών» (εκπαιδευτικά-μαθησιακά αποτελέσματα): Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, θα αξιολογούνται οι επιδόσεις των μαθητών και ανάλογα με το επίπεδο των επιδόσεων θα κατηγοριοποιούνται οι σχολικές μονάδες σε σχολεία Α,Β,Γ,Δ κατηγορίας. Στη βάση αυτή θα γίνεται και η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων. «Αριθμός ημερών πραγματοποιηθείσας λειτουργίας του σχολείου».Δηλαδή «Καλό σχολείο είναι αυτό που οι εκπαιδευτικοί του δεν απεργούν κι οι μαθητές του δεν κινητοποιούνται ποτέ και για τίποτα». «Χρήση του κτιρίου για δραστηριότητες ή εκδηλώσεις από άλλους φορείς» και «ενέργειες αξιοποίησης πόρων «Εφαρμογή διδακτικών μεθόδων»...« με σκοπό την ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων των μαθητών». Αν δεν εφαρμόζεις δηλαδή τις νέες «διδακτικές μεθοδολογίες» του αγνωστικισμού, του σχετικισμού, της καλλιέργειας δεξιοτήτων και της κατηγοριοποίησης μέσα στο ίδιο το μάθημα, μακριά απ' τη γνώση και την ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά . τότε δεν είσαι «καλός» δάσκαλος. Αν ασχολείσαι με όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο, δεν είσαι πια καλός δάσκαλος. «Διαμόρφωση ηλεκτρονικών αρχείων που αφορούν την πρόοδο των μαθητών ανά γνωστικό αντικείμενο με εργασίες, γραπτές δοκιμασίες, κλπ» και «Αναλυτική παρουσίαση επιδόσεων των μαθητών, κατά μάθημα» ... «μεταγραφές από και προς το σχολείο». Η προσωπικότητα του καθηγητή κι η επιστημονική -παιδαγωγική του ματιά, που ξέρει την τάξη του και δίνει ευκαιρίες και στον μαθητή που κάποια στιγμή έχει μια αποτυχία πάει περίπατο. Τώρα έχουμε... «μετρήσιμους στόχους». Όποιος δεν τα καταφέρνει καλά ... πάει στον καιάδα.
Είναι ώρα προσωπικής ευθύνης για τον καθένα και την καθεμιά, για όλους μας. Αν τώρα δεν αποφασίσουμε να ορθώσουμε το ανάστημά μας στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει θα βρεθούμε χειροπόδαρα δεμένοι και με την πλάτη στον τοίχο για πολλά, πολλά χρόνια. Τέτοιο δικαίωμα δεν έχουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ  ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ 
  ΕΣΑΚ –ΔΕΕ