Σελίδες

Οι 6 ώρες παραμονής φθάνουν και περισσεύουν, για τους 6 στόχους του Γερμανοελληνικού «μνημονίου συνεργασίας».


«Γη και ύδωρ» ετοίμασε ήδη, η .....πρόθυμη συγκυβέρνηση της συμφοράς.
 Οι «Μπίζνες» για λογαριασμό των γερμανικών μονοπωλίων ξεκίνησαν εδώ και δύο χρόνια με το μνημόνιο μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας που υπογράφτηκε στις 17 Μαρτίου 2011 στο Βερολίνο, ενώ οι κυβερνήσεις Ελλάδας και Γερμανίας επιταχύνουν συνεχώς τη διαμόρφωση των προϋποθέσεων για να διανοιχτούν νέα κερδοφόρα πεδία δράσης στους κεφαλαιοκράτες των δύο χωρών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Α. Μέρκελ συνοδεύεται και από εκπρόσωπους γερμανικών επιχειρηματικών ομίλων που ενδιαφέρονται να «επενδύσουν» στην Ελλάδα, αξιοποιώντας τόσο την δυσμενή οικονομική θέση στη οποία έχει οδηγηθεί η Ελλάδα, όσο και το νέο αντεργατικό πλαίσιο και τους μισθούς πείνας που έχουν διαμορφώσει οι ελληνικές κυβερνήσεις. Τα γερμανικά μονοπώλια έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να «επενδύσουν» στους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας, των εναλλακτικών μορφών ενέργειας, των μεταφορών, των σιδηροδρόμων, ενώ φέρεται να διεκδικούν τον «πρώτο λόγο» και στην εξαγορά του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.
Τι προβλέπει το «μνημόνιο» ;
Στο συγκεκριμένο «μνημόνιο συνεργασίας», προβλεπόταν μεταξύ άλλων:
1-- Συγκρότηση «κοινού εργαστηρίου» για την αναμόρφωση του Συνταξιοδοτικού και του Εργασιακού. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη παρέπεμπε ευθέως στα επώδυνα μέτρα που επέβαλαν και ετοιμάζονται να επιβάλλουν οι ελληνικές κυβερνήσεις, ανάλογα αυτών που εφαρμόστηκαν στη Γερμανία από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας και τώρα γενικεύονται στην ΕΕ. Η «αναδιάρθρωση της αγοράς εργασίας» με την ψήφιση νόμων για την παραπέρα μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης και το γκρέμισμα εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, είναι «απαραίτητη προϋπόθεση» για τη διασφάλιση σίγουρων κερδών για τις «επενδύσεις» των γερμανικών και ελληνικών επιχειρηματικών ομίλων.
2-- Την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Για τις κυβερνήσεις των δύο χωρών, αλλά και για τους επιχειρηματικού ομίλους, η υλοποίηση του«σχεδίου Ηλιος» για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω φωτοβολταϊκών πάρκων αποτελεί πρωταρχικό στόχο. Στην Ελλάδα, στους τομείς των ΑΠΕ, δραστηριοποιούνται ήδη οι γερμανικές εταιρείες «Enercon», «Nordex» και «Ζήμενς», ενώ ελληνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι αναζητούν συμπράξεις.
3-- «Στρατηγική συνεργασία» για τους σιδηροδρόμους και τα λιμάνια. Οι «Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι» ενδιαφέρονται για την εξαγορά τόσο του ΟΣΕ, όσο και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η Γερμανία δραστηριοποιείται ήδη στο χώρο των εμπορικών μεταφορών μέσω σιδηροδρόμων στην Ουγγαρία, στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία και στόχο έχει να ανοίξει «γραμμή» μέχρι την Αθήνα. Παράλληλα, γερμανικοί όμιλοι στοχεύουν στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων σε ελληνικά λιμάνια, με πρώτο στόχο αυτό του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και των υπόλοιπων περιφερειακών της χώρας.
4-- Την ανάπτυξη νέων συμπράξεων στον περιβαλλοντικό τομέα. Κύρια στην επεξεργασία και διαχείριση λυμάτων, σε άμεση συνάρτηση με την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει παραπέρα την ιδιωτικοποίηση των επιχειρήσεων Υδρευσης, Αποχέτευσης και της Δημοτικής Καθαριότητας.
5-- Την ανάπτυξη συμπράξεων σε τομείς των μεταφορών. Εντονο είναι το ενδιαφέρον γερμανικών επιχειρήσεων για την εξαγορά της «ΕΛΒΟ» (Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων). Η κυβέρνηση εξετάζει τη χρονική επιμήκυνση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» στο γερμανικό μονοπώλιο «Χόχτιφ», ενώ ταυτόχρονα δρομολογείται και η παραπέρα πώληση ποσοστού που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στους Γερμανούς. Επίσης, η μεγάλη γερμανική αεροπορική εταιρεία «Lufthansa» ενδιαφέρεται για την εξαγορά περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
6 -- Τη συνεργασία στον τουριστικό τομέα. Ηδη αντιπρόσωποι γερμανικών εταιρειών «Real estate», είχαν έρθει στην Ελλάδα τον Οκτώβριος 2011 μαζί με τον αντικαγκελάριο της Γερμανίας Φ. Ρέσλερ, προκειμένου να «βολιδοσκοπήσουν» την ελληνική αγορά ακινήτων κυρίως στο χώρο του Τουρισμού. Εξάλλου γερμανικοί όμιλοι φέρονται πλέον ως το απόλυτο «φαβορί» για την εξαγορά του Ελληνικού.