Γιατί “εξαφανίζουν” τα Αρχαία Ελληνικά από το “αριστερό” Γυμνάσιο;

Το υπουργείο, με μπόλικη «χρυσόσκονη» περί «θετικών αλλαγών» στο Γυμνάσιο, προχωρά από την επόμενη σχολική χρονιά σε ρυθμίσεις για να «εξαφανίσει» αντί να καλύψει τα κενά των σχολείων, μειώνοντας κατά τρεις ώρες εβδομαδιαίως το ωρολόγιο πρόγραμμα στα γυμνάσια. Ειδικότερα προβλέπεται:
  • Στην Α' Γυμνασίου, μείωση κατά 1 ώρα Αρχαίων Ελληνικών, 1 ώρα Γεωγραφίας, 1 ώρα Βιολογίας, 1 ώρα project, ενώ αυξάνεται κατά 1 ώρα η διδασκαλία των Νέων Ελληνικών.
  • Στη Β' Γυμνασίου, μείωση κατά 1 ώρα Αρχαίων Ελληνικών, 1 ώρα Οικιακής Οικονομίας, 1 ώρα project.
  • Στη Γ' Γυμνασίου, μείωση κατά μία 1 ώρα των Αρχαίων Ελληνικών και 2 ώρες project.
Οι ώρες που χάνονται συγκεντρωτικά και στις τρεις τάξεις είναι: Φιλολογικά 2 ώρες, Φυσικές Επιστήμες 1 ώρα, Οικιακή Οικονομία 1 ώρα, Γεωγραφία 1 ώρα και από το project 4 ώρες. Επίσης από την κατάργηση των υπευθύνων Εργαστηρίων: Πληροφορική 3 ώρες, Φυσικές Επιστήμες 3 ώρες.
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία που κρύβονται επιμελώς, σχετικά με τις επιπτώσεις που επιφέρουν οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου. Υπολογίζοντας πως στα Γυμνάσια όλης της χώρας υπάρχουν συνολικά (και στις 3 τάξεις) 14.300 τμήματα, κατά μέσο όρο 4.766 τμήματα ανά τάξη, και υπολογίζοντας το ωράριο του καθηγητή στις 23 ώρες, τότε την ερχόμενη σχολική χρονιά «εξοικονομούνται» 2.277 καθηγητές (όπως φαίνεται και στον πίνακα ανά τάξη και ειδικότητα).
Σύμφωνα με την επεξεργασία του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, «οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών στη Γενική Εκπαίδευση ήταν 4.079. Δυνητικά μιλάμε για 55% μείωση των αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση την επόμενη χρονιά, μόνο από τις αλλαγές στα Γυμνάσια. Ταυτόχρονα σοβαρό πρόβλημα δημιουργείται με τους συναδέλφους που διδάσκουν ως δεύτερη και τρίτη ανάθεση τα παραπάνω μαθήματα (π.χ. Βιολογία, Γεωγραφία) αλλά και σ' αυτούς που θα βγουν υπεράριθμοι και θα αναγκαστούν να γυρίζουν σε ακόμα περισσότερα σχολεία την επόμενη χρονιά για συμπλήρωση ωραρίου».
Πέρα από τη μείωση του ωρολόγιου προγράμματος κατά 3 ώρες, το υπουργείο Παιδείας προανήγγειλε επίσης τις εξής αλλαγές στα Γυμνάσια: Διαίρεση του διδακτικού έτους σε δύο τετράμηνα αντί για τρία τρίμηνα, με διαφοροποίηση αντίστοιχα του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών. Αύξηση των εβδομάδων του χρόνου διδασκαλίας με περιορισμό του χρόνου των εξετάσεων (λήξη μαθημάτων τέλος Μάη) και περιορισμό των μαθημάτων που εξετάζονται στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Κατάργηση των project ως διακριτών γνωστικών αντικειμένων και ένταξή τους στο πλαίσιο άλλων. Αύξηση της διάρκειας των διαλειμμάτων, πιλοτικά σε κάποια σχολεία.