Σελίδες

Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την απαράδεκτη κατάσταση στα ΕΠΑΛ.


Με την απόφαση του Υπουργού Παιδείας (αρ. πρωτ: Φ12/159571/Δ4/28-09-2016) για τη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ επιβάλλεται νέο “τσεκούρι” στα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ.
Επί της ουσίας, με την απόφαση αυτή κλείνουν δεκάδες σε ολόκληρη τη χώρα. Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία μόνο στην Αττική έκλεισαν 60 τμήματα ειδικοτήτων στη Γ’ και τη Δ’ τάξη, στο Πειραιά κλείνουν 5 τομείς και 7 τμήματα ειδικοτήτων με αρκετά από αυτά να βρίσκονται στα νησιά, 3 τμήματα στην Ηλιούπολη, 3 τμήματα στη Δ’ Αθήνας. Ανάλογη είναι η εικόνα και στην υπόλοιπη Ελλάδα (π.χ. 14 τμήματα στα Δωδεκάνησα στη συντριπτική πλειοψηφία τους καταργούνται οι τομείς, 9 τμήματα στην Αν. Θεσ/νίκη, 4 τμήματα στην Αχαΐα κλπ). Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις των στελεχών του Υπουργείου ότι από το περσινό ποσοστό των ολιγομελών τμημάτων που ήταν στο 35% θα πέσουμε φέτος κάτω από το 10%. Με την απόφαση αυτή αναγκάζουν παιδιά να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, μετά από δύο ή τρεις χρονιές στο σχολείο τους, προκειμένου να τελειώσουν την ειδικότητά τους. Να μετακινούνται δηλαδή σε μεγάλες αποστάσεις διασχίζοντας 2, 3 ή και περισσότερους δήμους. Ακόμα χειρότερα σε πολλές περιπτώσεις αναγκάζουν τα παιδιά να αλλάξουν τομέα γιατί δεν υπάρχει πρόσβαση σε αντίστοιχο τομέα (π.χ. νησιά Αργοσαρωνικού).
Όλες αυτές οι αποφάσεις έρχονται να προστεθούν στα ήδη συγχωνευμένα τμήματα τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ που δεν προτάθηκαν να λειτουργήσουν από τις Περιφερειακές Δ/νσεις αλλά και στις πιέσεις για συμπτύξεις τμημάτων στα Λύκεια, στις Ομάδες Προσανατολισμού και στα Γυμνάσια. Έρχονται σε μια στιγμή που τα βιβλία των ειδικοτήτων δεν έχουν έρθει ακόμα στα σχολεία, που οι ελλείψεις σε υποδομές είναι τεράστιες, που τα εργαστήρια είναι απαρχαιωμένα χωρίς τα απαραίτητα για να γίνει ουσιαστικό μάθημα.
 
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε:
·        Να μη κλείσει κανένα τμήμα των ΕΠΑΛ. Κάθε νέος να μπορεί να έχει πρόσβαση στην ειδικότητα που επιλέγει. Να καλυφθούν όλες οι ελλείψεις και οι χαμένες διδακτικές ώρες. Να υπάρξει μείωση των μαθητών ανά τάξη και εργαστήριο (δύο εκπαιδευτικούς ανά 10 μαθητές).  
·        Να καταργηθεί κάθε πιστοποίηση, κάθε επαγγελματική εξέταση, το πτυχίο να είναι η μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα. Η πρακτική άσκηση να είναι ενταγμένη οργανικά στη μάθηση. Ασφάλιση και πληρωμή με βάση το κατώτερο μεροκάματο του ανειδίκευτου εργάτη.

Ο βουλευτής
 Γιάννης Δελής ”