Σελίδες

Τέχνη επάνω σε επτά φύλλα ξύλου

ΜΙΑ ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ, ΜΙΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΣΥΝΕΥΡΕΣΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ STREET ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΙΔΕΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ SKATE ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΑ, ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ: ΟΛΑ ΑΥΤΑ (ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΜΗ) ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ «ΚΑΡΔΙΑ» ΤΟΥ 7PLY PROJECT 2016 (ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΣΤΗΝ ΑΠΟΘΗΚΗ Β1 ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ), ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ ΓΙΑ 11η ΣΥΝΕΧΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ Η PROPAGANDA ROLLIN CO.
Το φετινό 7Ply project περιελάμβανε ένα πλούσιο πρόγραμμαο διαλέξεων, εργαστηρίων skate, graffiti performances, διαγωνισμών skate και άλλων events, που φιλοξενήθηκαν στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, στο Cocktail Bar, στον πολυχώρο WE και στο Art House Gallery Bar.
Από το φετινό 7Ply project παρήλασαν περισσότεροι από 100 καλλιτέχνες απ’ όλο τον κόσμο, παρουσιάζοντας τις εικαστικές δημιουργίες τους πάνω στα επτά φύλλα καναδέζικου σφένδαμου που σχηματίζουν τις σανίδες τού skateboard (απ’ όπου προκύπτει και η ονομασία «7Ply project»). Μοναδικός περιορισμός, η (απαραίτητη) χρήση τής σανίδας στο έργο τους.
Ο Μάριος Teriade Ελευθεριάδης
Τιμώμενος προσκεκλημένος στο ενδέκατο 7Ply project ήταν ο εικαστικός και καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών τής Λιμόζ, Μάριος Teriade Ελευθεριάδης, με σειρά έργων του σε σανίδες τού surf από τη σειρά «El Pecado Salva» («Η Αμαρτία Σώζει»), που αποτελούν τον προπομπό τού skateboard. Συνολικά παρουσίασε μιαν εικαστική εγκατάσταση με επτά μεταμορφωμένα skates σε «συνομιλία» μεταξύ τους.
Τα skates «Αμαρτοπαγίδες», έργα μεικτής τεχνικής φτιαγμένα από ξύλο, πλαστικό, υφάσματα, χαρτί, πορσελάνες Limoges, φτερά, κρύσταλλα Swarovski και γυάλινες χάντρες, είναι έργα φανταστικά και, ταυτόχρονα, γνώριμα, που ενδύονται τη λαγνεία, τον πλούτο, την υπερβολή, τη λάμψη και τον μύθο –και, την ίδια στιγμή, λειτουργούν ως «μύστες» τού εξαγνισμού και της λύτρωσης μέσα από την εικονική ολίσθηση των skates.
Διεθνές «παρών»
Προσκεκλημένη του φετινού φεστιβάλ ήταν η επιμελήτρια και διδάκτωρ τής Σχολής Καλών Τεχνών τού πανεπιστημίου του Βελιγραδίου, Eric Olivera (που συμμετείχε στην έκθεση, δίνοντας παράλληλα ειδική διάλεξη). «Η σύνδεση της τέχνης με τη φιλοσοφία τής κοινότητας των skaters, με τα multimedia, το clubbing, τους DJs, τη σύγχρονη μουσική και την κουλτούρα του δρόμου, πέρα από παγιωμένες φόρμες, κανόνες και τεχνοτροπίες που συχνά περιορίζουν και ‘καλουπώνουν’ την καλλιτεχνική έκφραση, είναι αυτό που θα κατακτήσει σιγά σιγά τον καλλιτεχνικό κόσμο», σχολιάζει η ίδια η Olivera. «Ο καλλιτέχνης θέλει όλο και περισσότερο να συμμετέχει ενεργά στο έργο: προκαλεί και προσκαλεί όλο και συχνότερα το κοινό σε μια διαδραστική σχέση μαζί του. H perfomance είναι το δυνατό χαρτί τής σύγχρονης τέχνης».
Στη Θεσσαλονίκη βρέθηκαν, ακόμη, ο Ισραηλινός Guy Pitchon (ο οποίος προέρχεται από τη skate σκηνή τού Τελ Αβίβ, αποτελώντας πλέον έναν πολυθεματικό καλλιτέχνη που επικεντρώνει το έργο του στη street φωτογραφία, στις γραφικές τέχνες και στη δερματοστιξία), αλλά και ο Guy Pitchon p/t/c/h (ο οποίος συμμετείχε στην έκθεση, πραγματοποιώντας παράλληλα ένα εκπαιδευτικό εργαστήριο για τη street art).
Το φετινό φεστιβάλ ήταν ενταγμένο (για πρώτη φορά) στο πρόγραμμα των 51ων Δημητρίων, τα οποία διοργάνωσε ο δήμος Θεσσαλονίκης.