Περιοδική έρευνα για
την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο
των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς
και των Φώτων που πραγματοποίησε
από 12/12/16 έως 9/1/17 το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, δημοσιοποίσε
ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξάνδρειας.
Για ακόμα μια χρονιά,σύμφωνα
με την έρευνα, η εμπορική κίνηση της
εορταστικής αγοράς βαίνει μειούμενη.
Κύρια ερμηνεία για την πορεία της αγοράς, είναι ότι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα της δεύτερης αξιολόγησης, η συνεχής μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών αλλά και οι αυξανόμενοι φόροι, δε δίνουν περιθώρια ιδιαίτερης αισιοδοξίας, καθώς δημιουργούν αρνητικό κλίμα στην αγορά. Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί το 2016, τόσο η νεοφερμένη πρακτική της «Black Friday», η οποία προηγήθηκε της εορταστικής περιόδου και στην ουσία απορρόφησε σημαντικό τμήμα του διαθέσιμου εισοδήματος- όσο και οι επικείμενες χειμερινές εκπτώσεις του 2017 που ξεκίνησαν αμέσως μετά τις γιορτές. Ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι η εικόνα των επιχειρήσεων που μετέχουν στα ΑΚΕ (open malls) ήταν ελαφρώς καλύτερη σε σύγκριση με το σύνολο των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τρεις στις τέσσερις (76%) επιχειρήσεις παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα τζίρου από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς, περίπου μία στις πέντε (17%) κατέγραψε αμετάβλητο κύκλο εργασιών και το 7% των επιχειρήσεων σημειώνει το 2016 τζίρο μεγαλύτερο από τον περσινό.
Στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης, το ποσοστό των καταστημάτων που σημείωσε μειωμένες πωλήσεις ανέρχεται στο 88%. Στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό πτώσης του κύκλου εργασιών εμφανίζεται στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων (58%), καθιστώντας το συγκεκριμένο κλάδο ως τον ανθεκτικότερο του εμπορίου.
Οι έμποροι σε ποσοστό 62% θεωρούν ότι η καλύτερη περίοδος, όσον αφορά στην αγοραστική κίνηση, ήταν οι μέρες πριν από τα Χριστούγεννα. Συγκεκριμένα, η παραμονή και η προπαραμονή των Χριστουγέννων αναφέρονται από το 42%, ως οι ημέρες με την καλύτερη επίδοση, ωστόσο το 40% δήλωσε ότι όλες οι ημέρες κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα.
Κύρια ερμηνεία για την πορεία της αγοράς, είναι ότι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα της δεύτερης αξιολόγησης, η συνεχής μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών αλλά και οι αυξανόμενοι φόροι, δε δίνουν περιθώρια ιδιαίτερης αισιοδοξίας, καθώς δημιουργούν αρνητικό κλίμα στην αγορά. Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί το 2016, τόσο η νεοφερμένη πρακτική της «Black Friday», η οποία προηγήθηκε της εορταστικής περιόδου και στην ουσία απορρόφησε σημαντικό τμήμα του διαθέσιμου εισοδήματος- όσο και οι επικείμενες χειμερινές εκπτώσεις του 2017 που ξεκίνησαν αμέσως μετά τις γιορτές. Ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι η εικόνα των επιχειρήσεων που μετέχουν στα ΑΚΕ (open malls) ήταν ελαφρώς καλύτερη σε σύγκριση με το σύνολο των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τρεις στις τέσσερις (76%) επιχειρήσεις παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα τζίρου από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς, περίπου μία στις πέντε (17%) κατέγραψε αμετάβλητο κύκλο εργασιών και το 7% των επιχειρήσεων σημειώνει το 2016 τζίρο μεγαλύτερο από τον περσινό.
Στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης, το ποσοστό των καταστημάτων που σημείωσε μειωμένες πωλήσεις ανέρχεται στο 88%. Στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό πτώσης του κύκλου εργασιών εμφανίζεται στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων (58%), καθιστώντας το συγκεκριμένο κλάδο ως τον ανθεκτικότερο του εμπορίου.
Οι έμποροι σε ποσοστό 62% θεωρούν ότι η καλύτερη περίοδος, όσον αφορά στην αγοραστική κίνηση, ήταν οι μέρες πριν από τα Χριστούγεννα. Συγκεκριμένα, η παραμονή και η προπαραμονή των Χριστουγέννων αναφέρονται από το 42%, ως οι ημέρες με την καλύτερη επίδοση, ωστόσο το 40% δήλωσε ότι όλες οι ημέρες κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα.