Σελίδες

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, με ανοιχτή του επιστολή καλεί τους γονείς σε κοινό αγώνα ενάντια στην κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το Λύκειο.

Κάλεσμα σε κοινό αγώνα ενάντια στην πλήρη αποστέωση του σχολείου, ενάντια στην κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το πρόγραμμα του Λυκείου, απευθύνει το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, με ανοιχτή του επιστολή προς τους γονείς, με αφορμή την ουσιαστική κατάργηση του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου και της Μουσικής από το πρόγραμμα του Λυκείου, στην οποία προχώρησαν η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας.

Όπως σημειώνει το ΕΕΤΕ, το ελεύθερο και το γραμμικό σχέδιο είναι μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα για 14 σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και με την αντισυνταγματική κατάργηση της διδασκαλίας τους στο Λύκειο, οι μαθητές οδηγούνται στα φροντιστήρια ενώ οι οικογένειες αιμορραγούν οικονομικά.

Η αναφορά του υπουργείου Παιδείας ότι για τα παιδιά θα λειτουργούν απογευματινά Τμήματα Ενίσχυσης στην Γ΄ Λυκείου, δεν απαντά στο πρόβλημα, γιατί δεν μπορεί να υπάρξει «ενισχυτική» διδασκαλία σε κάτι που δεν διδάσκεται στο βασικό πρόγραμμα.

Το ΕΕΤΕ προσθέτει πως «οι Τέχνες είναι απαραίτητες για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από το τι θα ακολουθήσουν στη ζωή τους επαγγελματικά», ενώ η αποψίλωση των «περιττών» μαθημάτων από το Λύκειο, αφήνοντας μόνο εκείνα που θα εξετάζονται για το «εθνικό απολυτήριο» υλοποιεί το σχέδιο για ένα ακόμα πιο σκληρό και εξετασιοκεντρικό σχολείο.

Κι αυτό γιατί καταργούνται τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής και των Κοινωνικών Επιστημών, μαθήματα που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο στη ζωή των νέων, δηλαδή λίγο πριν αποκτήσουν ενεργό ρόλο στην κοινωνία και την αγορά εργασίας.

Το ΕΕΤΕ υπογραμμίζει επίσης πως θα έπρεπε κάθε σχολείο να έχει τα αντίστοιχα εργαστήρια και όλη την υλικοτεχνική υποδομή για τη διδασκαλία των μαθημάτων. Να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των καλλιτεχνικών μαθημάτων, ιδιαίτερα στο Δημοτικό, και να διδάσκονται από τις αντίστοιχες καλλιτεχνικές ειδικότητες. Τα παιδιά να έρχονται σε δημιουργική επαφή με όλες τις μορφές της Τέχνης, με τους θησαυρούς της παγκόσμιας δημιουργίας και με τις πλούσιες πολιτιστικές παραδόσεις του λαού μας και όλων των λαών του κόσμου. Και τρίτο και κυριότερο, να αντιλαμβάνονται την Τέχνη στη σχέση της με τη ζωή.